Kundservice och integritetspolicy

 

Har du frågor angående din beställning eller leverans, tveka inte att kontakta oss på support@ostersjosten.se

Betalning

All betalning sker på ett säkert sätt via Shopify Payments. Här kan du välja att betala med kort. Vi accepterar Visa, Mastercard och Amex. Du kan även välja att betala med PayPal. 

Frakt och leveranstid

Fraktkostnad är alltid 1.500 kr, oavsett mängden sten du beställer och var i Sverige du bor. För proverna och våra tillbehör är frakten gratis. 

Leveranstiden är 3–5 dagar på våra lagerprodukter. Aktuellt lagersaldo eller inleveransdatum visas på respektive produktsida.

Varorna levereras till angiven adress eller så nära den adressen som transportören kan komma. Transportören bär inte in varorna.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader som exempelvis kan uppstå i samband med att paket inte hämtas ut, och för returfrakt. Om ordern hamnar på fraktföretagets lager kommer vi i efterhand att debitera kostnaden för lagerhyra. Kostnaden för lagerhyra börjar debiteras 4 arbetsdagar efter första avisering.

Reklamation

Kontrollera godset direkt, senast 14 dagar efter leverans. Du som kund har en skyldighet att kontrollera materialets mängd, nyansskillnader och eventuella skador synliga såväl som dolda. 

Om synliga skador på emballaget eller produkterna upptäcks vid leverans skall detta noteras på fraktföretagets fraktsedel samt kvittens innan påskrift. Dokumentera skadorna med foton, både med och utan emballage. 

Om din produkt är felaktig, vänligen meddela oss på support@ostersjosten.se.

Redogör för följande information i ditt mail:
1. När du mottog och packade upp leveransen.
2. Vid vilket tillfälle du noterade det som är defekt eller felaktigt.
3. Beskriv så detaljerat som möjligt varför du önskar reklamera din vara.
4. Bifoga bilder på det som är defekt eller felaktigt. Vänligen notera att kantstötningar, glasstick eller mindre håligheter inte är ett giltigt reklamationsärende då det är vanligt förekommande på naturmaterial.
5. När vi har mottagit ditt reklamationsärende granskar vi det och återkommer till dig om huruvida vi går vidare i processen. Vid godkänd reklamation står Östersjösten för kostnaderna av eventuell returfrakt eller ersättningsprodukt. 

Enligt Konsumentköplag (1990:932) har du som kund tre års reklamationsrätt. Reklamationen ska göras utan onödigt dröjsmål från dess att felet har upptäckts. Reklamation ska ske innan installation av varan, reklamation efter installation godkännes ej.

Ångerrätt

Du har rätt som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har mottagit din order. Om du vill ångra ditt köp står du som kund för kostnad av returfrakten. Returfrakten är beroende på produkt, vikt och postnummer. Observera att endast hela ordrar kan returneras. 

Du har alltid rätt att kontrollera ordern innan du bestämt dig för att returnera den till oss. Ordern ska kontrolleras med försiktighet och ska returneras till oss i ett oförändrat skick. Ordern ska returneras i sin originalförpackning. Är pallen eller annat emballage kasserat, behövs det tillhandahållas på egen bekostnad. Vi kan i efterhand debitera dig som kund kostnader som eventuellt kan uppkomma om produkten ej är komplett, alternativt ej acceptera returen.

Vid returer står du som kund för skador som kan uppstå under transporten.

Efter mottagen och godkänd retur sker återbetalning inom 14 dagar från det att returen har mottagits. 

Dina personuppgifter

Din integritet är mycket viktig för oss. Vi respekterar din integritet och vi kommer aldrig att sälja, hyra ut eller ge bort din information (namn, adress, e-post osv.) till någon tredje part. Vår integritetspolicy följer dessa principer:

All information från dig används bara för att säkerställa bästa möjliga shoppingupplevelse. All information är strikt konfidentiell och behandlas i enlighet med konsument- och dataskyddslagstiftningen.

Om du gör en beställning hos oss begär vi viss personlig information. Du måste ange kontaktinformation (t.ex. namn, e-post och leveransadress) och finansiell information (som kreditkortsnummer, utgångsdatum och tresiffrig säkerhetskod). Vi använder denna information för faktureringsändamål och för att slutföra din beställning. Om vi ​​har problem med att behandla en beställning, kommer vi att använda den här informationen för att kontakta dig. Ditt telefonnummer krävs för fraktändamål - i händelse av att rederiet måste kontakta dig angående leveransen.

Du kan alltid kontakta oss på support@ostersjosten.se och fråga vilken information vi har om dig, och dessutom hur informationen har blivit tillgänglig för Östersjösten. 

Vi använder tredjepartsservrar (t.ex. Google Analytics) för att analysera vart besökare går och vad de gör när de besöker vår webbplats. Vi förbehåller oss rätten att ändra denna sekretesspolicy när som helst, så granska den ofta.